Social participation of patients in the health tecnology assessment: foundation, current challenges, and reflections of CONITEC
DOI:
https://doi.org/10.18759/rdgf.v23i1.2084Abstract
This article aims to develop a theoretical-normative support based on human rights that contributes to the strengthening of patient participation in HTA. It is theoretical research, with the purpose of developing theoretical aspects concerning a field of knowledge, in order to contribute to its consolidation and its practical impact. We has concluded that patient participation in HTA stems from obligations assumed by States in human rights regulations, it implies the adoption of participatory mechanisms, based on informational access, transparent and serious by HTA agencies, considering it has a ethics and legal duty.
Downloads
Download data is not yet available.
Downloads
Published
2022-10-21
How to Cite
Oliveira, A. A. S. de, & Eler, K. C. G. (2022). Social participation of patients in the health tecnology assessment: foundation, current challenges, and reflections of CONITEC. Revista De Direitos E Garantias Fundamentais, 23(1), 127–154. https://doi.org/10.18759/rdgf.v23i1.2084
Issue
Section
Bioethics and Fundamental Rights
License
Proposta de Aviso de Direito Autoral Creative Commons
1. Proposta de Política para Periódicos de Acesso Livre
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:
- Autores mantém os direitos autorais e concedem à Revista de Direitos e Garantias Fundamentais o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Creative Commons Attribution License que permitindo o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria do trabalho e publicação inicial nesta revista.
- Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.
- Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) a qualquer ponto antes ou durante o processo editorial, já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado (Veja O Efeito do Acesso Livre).